środa, 30 kwietnia 2014

GLSL Shaders - ograniczenia w stosowaniu na Intel® HD Graphics

Drodzy,
zdecydowałam się krótko opisać ten temat ponieważ pojawiają się problemy z użyciem tego moda. Okazuje się, że jest to uzależnione od stosowanej w danym komputerze karty graficznej.
(może być wszystko OK [zaktualizowane i dobrze dobrane] ale jest jeden czynnik, który ostatecznie zdecyduje, czy użytkownik może korzystać z tego moda - to karta graficzna)
Jeśli chodzi o kartę graficzną:
Intel® HD Graphics
- autor moda informuje, że mod nie "wystartuje", jeśli w komputerze używane są sterowniki karty kończące się sekwencją .34xx
W takiej sytuacji trzeba je przeinstalować na takie, które kończą się na: .32xx lub .33xx
autor rekomenduje sterowniki: '15.33.8.64.3345'
Ja osobiście znajduję na stronie Intela następujące:
15.28.20.3347 (32 bit)
15.28.20.64.3347 (64 bit)
https://downloadcenter.intel.com/

Kolejna rzecz to shaderpacki - otóż, jak autor informuje, SEUS nie jest kompatybilny z Intel® HD Graphics (nawet jak użytkownik ma już pracujące sterowniki dla GLSL Shaders to nie uruchomi konkretnie packa SEUS)
Autor moda proponuje stosować inne shaderpacki (proponuje sprawdzić czy dany, wybrany pack będzie działać, czy nie - co niestety oznacza, że nie można wybrać tego co się chce, tylko trzeba korzystać z tego co zadziała).

najnowsze sterowniki Intel® HD Graphics na dziś (dostępne od 10.04.2014) to:
15.​28.​22.​3517 (32 bit)
15.​28.​22.​64.​3517 (64 bit)
- prawdopodobnie ich stosowalność jest podobna do tych kończących się na .34xx (czyli, że "nie popracują" z GLSL Shaders) - przy czym ja nie wiem tego na pewno - jeśli ktoś z was używa Intel® HD Graphics i ma ochotę te sterowniki przetestować to proszę o informacje zwrotną w komentarzach pod tym postem.


Ania

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza